Informacje dla początkujących

Ciekawi Cię kalarippajattu, ale nie wiesz, jak zacząć? Odpowiadamy na podstawowe pytania:

Czy są zajęcia dla początkujących?

Tak, zajęcia dla początkujących odbywają się we wtorki i czwartki w godz. 18:30–19:20. Zapraszamy też w soboty w godz. 10:00–11:30 na wspólne zajęcia dla początkujących i zaawansowanych. Formuła treningów pozwala na uczestnictwo osób o różnym poziomie umiejętności. Można przyjść na dowolne zajęcia zgodnie z grafikiem.

Kto prowadzi zajęcia?

Treningi prowadzą założyciele Studia: Sankar Sivasankaran Nair i/lub Justyna Rodzińska-Nair.

Ile kosztują zajęcia?

Pierwszy trening jest bezpłatny. Następnie można płacić za pojedyncze zajęcia lub wykupić miesięczny karnet na określoną liczbę zajęć lub karnet open. Karnety ważne są 1 miesiąc kalendarzowy.
Aktualny grafik i cennik sprawdź tutaj.

Czy trzeba zadeklarować, w który dzień będzie się chodzić?

Nie. Można przychodzić na dowolne treningi w tygodniu.

Czy poradzę sobie na treningu, jeśli mam słabą kondycję?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z kalari, poświęcimy więcej czasu na wyjaśnienie Ci podstawowych zasad i ćwiczeń. Będziesz ćwiczyć we własnym tempie, na poziomie swoich aktualnych możliwości. Podczas zajęć dla początkujących skupiamy się najpierw na poprawie ogólnej kondycji i opanowaniu podstawowych zasad i kroków. Stopniowo wprowadzamy więcej bardziej zaawansowanych elementów treningu.

Kalari jest nastawione na proces, a nie szybkie efekty. Ćwicząc regularnie już po kilku zajęciach zauważa się postępy i odczuwa pozytywne zmiany 🙂

Jak wygląda typowy trening?

Każdy trening rozpoczyna się symbolicznym pozdrowieniem.

Następnie wykonuje się rozmaite ćwiczenia wzmacniające, uelastyczniające i rozciągające, takie jak np: wykopy, wykroki, skręty, obroty, skoki, pompki, mostki, skłony. Niektóre z nich są dość popularne i powszechnie znane, ale większość jest specyficzna i typowa dla kalarippajattu. Ćwiczenia można wykonywać w kilku wersjach w zależności od umiejętności i stopnia zaawansowania uczestnika zajęć.

Ćwiczenia przygotowują do kolejnej części treningu, jaką są sekwencje ruchowe wykonywane w określonych kierunkach. Dzięki nim rozwija się koordynację, koncentrację, precyzję i szybkość. 

Sekwencje przygotowują do dalszych etapów praktyki, zarezerwowanych tylko dla najbardziej zaawansowanych adeptów: walk wręcz i z użyciem broni (drewniane kije, noże, szable).

Ostatnia część zajęć to zazwyczaj kręcenie bambusowymi kijami. Trening kończy się wykonaniem takiego samego pozdrowienia jak na początku.

Możesz zajrzeć do artykułów na blogu, żeby zobaczyć niektóre ćwiczenia i pozycje zwierząt

Jeśli nadal masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami lub po prostu przyjdź na zajęcia dla początkujących.