Informacje dla początkujących

Ciekawi Cię kalarippajattu, ale nie wiesz, jak zacząć? Odpowiadamy na podstawowe pytania:

Kiedy można przyjść na pierwszy trening?

Od października 2020 we wtorki i czwartki początkującym dedykujemy zajęcia o godz. 18:30-19:30. Można też przyjść na zajęcia poranne (piątki, poniedziałki, soboty). Formuła treningu pozwala na wspólne ćwiczenie osób na różnym poziomie zaawansowania. Można przyjść w dowolnym momencie, nie trzeba czekać na początek miesiąca itp.

Kto prowadzi zajecia?

Treningi prowadzą założyciele Studia: Sankar Sivasankaran Nair i/lub Justyna Rodzińska-Nair.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak doszło do powstania Studia Kalari oraz założenia rodziny Nair, przeczytaj ten artykuł na blogu.

Kiedy odbywają się treningi i ile kosztują?

Pierwszy trening jest bezpłatny. Można przyjść na pojedyncze zajęcia lub wykupić miesięczny karnet na określoną liczbę zajęć lub karnet open.
Aktualny grafik i cennik sprawdź tutaj.

Czy trzeba zadeklarować, w który dzień będzie się chodzić?

Nie. Można przychodzić na dowolne treningi w tygodniu.

Ile razy w tygodniu najlepiej ćwiczyć?

Optymalnie jest ćwiczyć 3 razy w tygodniu. Wówczas ma się poczucie stabilnej kondycji i łatwiej jest zaobserwować postępy. Jeśli  ktoś może przychodzić na zajęcia rzadziej, także warto spróbować. Zapaleńcy trenujący 4-6 razy w tygodniu powinni zwrócić uwagę na odpowiednią regenerację i zachować ostrożność w trakcie ćwiczeń, aby nie przeciążyć organizmu.

Czy jeśli mam słabą kondycję, dam radę na treningu?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z kalari, poświęcimy więcej czasu na wyjaśnienie Ci podstawowych zasad i ćwiczeń. Będziesz ćwiczyć we własnym tempie, na poziomie swoich aktualnych możliwości. Początkowo skupisz się na poprawie ogólnej kondycji i opanowaniu podstawowych zasad i kroków. Stopniowo będziesz w stanie wykonywać więcej bardziej zaawansowanych elementów treningu. Kalari jest nastawione na proces, a nie szybkie efekty. Ćwicząc regularnie (najlepiej 2-3 razy w tygodniu) już po kilku zajęciach zauważa się postępy i odczuwa pozytywne zmiany w ciele i nastawieniu do życia 🙂

Jak wygląda typowy trening?

Każdy trening rozpoczyna się rytualnym pozdrowieniem, po którym wykonuje się rozmaite ćwiczenia wzmacniające, uelastyczniające i rozciągające, takie jak np: wykopy, wykroki, skręty, obroty, skoki, pompki, mostki, skłony. Niektóre z nich są dość popularne i powszechnie znane, ale większość jest specyficzna i typowa dla kalarippajattu. Ćwiczenia można wykonywać w kilku wersjach w zależności od umiejętności i stopnia zaawansowania uczestnika zajęć.

Ćwiczenia przygotowują do kolejnej części treningu, jaką są sekwencje ruchowe wykonywane w określonych kierunkach. Dzięki nim rozwija się koordynację, koncentrację, precyzję i szybkość. 

Sekwencje przygotowują do dalszych etapów praktyki, zarezerwowanych tylko dla najbardziej zaawansowanych adeptów: walk wręcz i z użyciem broni (drewniane kije, noże, szable).

Ostatnia część zajęć to zazwyczaj kręcenie bambusowymi kijami. Trening kończy się wykonaniem takiego samego pozdrowienia jak na początku.

Kto przychodzi na treningi kalari?

Wśród uczestników naszych zajęć są kobiety i mężczyźni; młodsi i starsi; artyści, aktorzy, muzycy, plastycy, działacze społeczni, koordynatorzy projektów, architekci, informatycy, urzędnicy, terapeuci, ogrodnicy, kucharze, strażacy; bezdzietni i rodzice. Łączy ich potrzeba niezależności i rozwijania wewnętrznej mocy, a także chęć podążania ścieżką pięknej i mądrej dyscypliny, łączącej pracę z ciałem, duchem i umysłem.  

Jeśli nadal masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami lub po prostu przyjdź na zajęcia.